Mobilny internet, rozumiany jako przeglądanie serwisów internetowych i korzystanie z aplikacji dostosowanych do urządzeń mobilnych, jest faktem. Dynamicznie rośnie liczba użytkowników.
Rozwój możliwości telefonów oraz pakiety danych wliczane w nawet najtańsze abonamenty sprawiają, że internet mobilny stał się dla większości z nas codziennym źródłem informacji, ale i rozrywki. Mobilnych internautów przybywa lawinowo - w styczniu 2010 było ich nieco ponad dwa miliony - dziś już znacznie ponad trzy. Według styczniowych prognoz Urzędu Komunikacji Elektronicznej do końca 2012 roku liczba użytkowników mobilnego internetu w Polsce powinna się podwoić. Z mobilnego internetu korzystają przede wszystkim liderzy opinii, otwarci na nowości, a 70% wszystkich użytkowników telefonów nigdy nie wyłącza komórki - to grupa do której łatwo dotrzeć z przekazem.
Rozwój technologii mobilnych powoduje, że liczba konsumentów łączących się z internetem przy pomocy telefonów komórkowych będzie z roku na rok coraz większa. Dlatego każda firma, która udostępnia usługi lub produkty online powinna zbudować także swoją stronę w wersji dla smartfonów i innych urządzeń przenośnych. Korzyści z posiadania mobilnej strony www dla przedsiębiorcy to przewaga nad konkurencją, która podaje swoje informacje w sposób nieprzystępny dla urządzeń mobilnych.
Tworzymy mikro serwisy www zoptymalizowane dla telefonów komórkowych. Wersje mobilne witryn to „odchudzone” strony i aplikacje, które pozwalają na uzyskiwanie informacji w przejrzystej formie na małym ekranie, bez ściągania dużych grafik czy reklam (tzw. light). Przy tworzeniu mobilnych stron internetowych kluczowe jest ograniczenie ich do niezbędnego minimum, zmiana lub wyeliminowanie grafiki i uproszczenie układu strony. Kontent na ekranie urządzenia musi być wyświetlany w przyjazny i dostępny sposób. Chodzi o to, aby transfer przesyłanych danych podczas oglądania witryny nie był duży.
Kopiowanie treści i grafiki zabronione © 1999-2023 netsense. Wszelkie prawa zastrzeżone |